עכשיו היום כבר עברו שנתיים מאז ששיניתי את התזונה ,ואני רוצה לשתף שוב את הדבר המרגש שעברתי . אז תקראו תפנימו ותעבירו הלאה!

ברצוני לשתף על תהליך שעברתי ב 12/2014 על שינוי תזונה , וכתוצאה מכך על החלמה מהרבה תופעות שנאלצתי לחיות איתן . למעלה מעשר שנים שסבלתי מדלקות קשות בבירכיים ובכף הרגל כתוצאה ממחלה שנקראת גאוט , גאוט נגרמת מאחוז גבוה של חומצת שתן בדם , אצלי בבדיקות דם שעשיתי מידי פעם הרמה היתה גבוה , מידי כמה שבועות היו לי התקפות חריפות של דלקת במיפרקים או בכף הרגל , הייתי צריך לקחת כדורים נוגדי דלקת כגון ארקוקסיה , וולטרן , זריקות למפרק, להיות במנוחה כשבוע ימים עם מישחות וקומפרסים , ממש סיוט שאני לא מאחל לאף אחד , הלכתי להרבה רופאים מומחים , אורטופדיים , ראמטולוגים , ועוד , שום דבר לא עזר , בנוסף הרמה של טריגליצרידים אצלי היתה גבוהה בין 300/350 , עשיתי דיאטות שונות שלא עזרו , לקחתי כדור להורדת השומנים בדם , ככה חייתי שנים , הפסקתי לעסוק בספורט כתוצאה מכך , הליכה , ריצה , רכיבה על אופניים , שחיה , כדורסל, נאלצתי להחליף עבודה שאהבתי הכל כיוון שהרפואה לא נתנה מענה ראוי והיגיוני למצבי אז . אפילו רופא אורטופד מומחה הציע לי באחד ההתקפות שעברתי ניתוח ברך , כמובן שלא הסכמתי ואני שמח על כך היום . בהתפרצות האחרונה של הגאוט שהיתה לי בדצמבר 2014 הייתי ממש נואש מכל הכדורים, היגעתי במקרה לקליניקעל שבתל אביב , שם עברתי איבחון מקיף של כל מערכות הגוף , סריקה ממוחשבת שמצאה את מקור הבעיות שלי ומזהה את מקור הגורמים שיצרו אותה , הומלץ לי על ידי המנהלת טליה על דרכי טיפול שכלל שינוי תזונה להימנע ממאכלי חלב בשר דגים וכמה סוגי ירקות , השינוי היה קשה בשבילי לעשות את המעבר לטבעונות מלאה , אבל בתמיכתה המלאה של טליה אני נמצא היום כתשעה חודשים לאחר השינוי , במצב פיזי וגופני במהפך מרשים שהייתי בו לפני כשנה , רזיתי ב 15 קילו ! הכאבים והנפיחויות נעלמו כמעט ב 100% !! השומנים בדם ירדו לרמה של 140!!! אני לא לוקח מאז כדורים לדלקות ! ולכאבים ! אפשר לבדוק את כמויות הכדורים שנאלצתי לקחת רק לפני שנה לעומת מה שלקחתי השנה אפס כדורים זה לא יאומן ! ואיפה הזמן שהייתי צריך להיות במנוחה כל התקפה ! שיבואו אליי כל הרופאים ואולי הם ישנו קצת את הגישה שלהם לגבי תרופות שהם מעמיסים על כל מיני חולים שילכו לקבל קצת השראה למה שאנשים מכניסים לגופם קודם שהם נותנים להם תרופות ומעשירים את חברות התרופות . כמובן שקיבלתי הדרכה מקליניקעל על כל השינוי התזונאי כולל תוספי תזונה וויטמינים , אבל היי תקשיבו כיום אני במידה 42 בבגדים , אני הולך הרבה , עושה ספורט , חזרתי לשחק עם הילד כדורסל שזה חשוב ביותר , יש לי הרבה אנרגיות , אני לא מרגיש עייפות , נמרץ , יכול לטפס על ההר הגבוה שלנו , היכן הוא ? אני יודע היום שלפחות כ 60% מהמחלות שלנו זה מאוכל , תקשיבו לגופכם תכניסו לגוף רק דברים טבעיים , הגוף שלכם הוא !!! הטבעונות הכניסה לחיי המון מאכלים טובים , לאכול ירקות פירות טופו קינואה , לוותר על מזון מתועש , סוכר, קולה. לגלות את השפע של הטבע . אנשים חושבים שהם יחיו אלף שנה , מזלזלים בחיים ,אוכלים ,שותים, רבים, מתווכחים ,שונאים , רעים , גונבים, רוצחים, אנחנו באנו לפה לזמן קצר רוצים לחיות טוב ובריא , לשתות לרוויה דברים טובים, לאהוב, לעזור לאנשים שזקוקים לכך ,להסב אושר לזולת , אז מה שאני מבקש מכם הוא , שתמשיכו לאכול בריא, לחייך, לשיר, לחבק , והעיקר לחיות !

רציתי להוסיף עוד הרבה דברים אבל כואבות לי האצבעות כבר , סתםםם בצחוק , המשך יבוא תודה על הקריאה למי שקרא ,ולמי שלא זה ההפסד שלו .

יורם אהרוני
  • אייקידו וטבעונות

אומנויות לחימה וטבעונות

אני מלא בכבוד לבעלי חיים. אני אוהב אותם. וזה שאני [...]

כמה כלים פשוטים לזיהוי מוצר טבעוני בסופר

טבעונים חדשים רבים מתקשים באיתור מוצרי המזון הטבעוניים בעת הביקור [...]

  • ירקות חובה במטבח הטבעוני

מוצרי חובה במטבח הטבעוני

אנשים רבים שעוברים לטבעונות אינם יודעים מה הם מוצרי החובה [...]