אנשים רבים שעוברים לטבעונות אינם יודעים
מה הם מוצרי החובה שהם צריכים לרכוש עכשיו.
מה טבעונים אוכלים?
מה חשוב שיהיה בבית?
במאמר הבא נספק לכם כמה מוצרי חובה
בכל מטבח טבעוני או בריאותי.

קטניות
קטניות (בשילוב עם דגנים מלאים) מאפשרות לנו להנות ממנת חלבון מלאה ומזינה. אנו ממליצים להשתמש בקטניות קפואות או יבשות, ולשמור על מלאי תמידי במזווה. מבחר הקטניות הוא עצום, וכולל עדשים שונות (כתומות, ירוקות, אדומות ושחורות), גרגירי חומוס, אפונה (ירוקה, צהובה, בתרמילים או בלעדיהם) ושעועית מסוגים שונים (שעועית מש, לבנה, מנומרת, שחורה).
אופצייה יעילה לשילוב קטניות בתפריט היא להשרות ולבשל כמות גדולה של קטניות מבעוד מועד, ואז להקפיאן במנות אישיות (בקופסאות, כוסות או שקיות מזון). כך תוכלו להפשיר את הקטניות במהירות – ולהוסיף אותן למנה העיקרית, לטחון אותן לממרח טעים או לבשלן במרק או תבשיל זריז.

קמחים
קמח הוא הבסיס למתכונים רבים, מתוקים ומלוחים כאחד.
אנו ממליצים תמיד להחזיק מלאי קמחים מהסוג האהוב עליכם – קמח חיטה לבן, קמח מלא, קמח כוסמין, קמח עדשים כתומות, קמח חומוס, קמח סויה, קמח שיפון ועוד. טעמו את הקמחים השונים ובדקו מה הם הקמחים הנדרשים במתכונים שאתם מתכננים להכין.
חלק מן הקמחים האלו זמינים בכל חנות, חלקם ניתנים לטחינה ביתית במטחנת קפה (כמו קמח העדשים), וחלקם מצויים בעיקר בחנויות הטבע והתבלינים. פעמים רבות תוכלו לרכוש את הקטניות בחנות ולבקש שיטחנו אותן לקמח במקום.

טופו או סייטן
טופו, מלבד היותו מאכל אסייתי נפוץ, הוא גם מאכל טבעוני מוצלח. שימו לב שהטופו כשלעצמו אינו בעל טעם רב, אך הוא סופח היטב את כל הטעמים שתבשלו אותו בהם. אנו ממליצים לטגן טופו ברוטב סויה, חמוץ מתוק, סילאן או חמאת בוטנים – ואף להכין שקשוקה טבעונית עם טופו מפורר ורוטב עגבניות עסיסי.
אלו שאינם רגישים לגלוטן, יכולים להנות גם מהסייטן – נתח בשר טבעוני שסופח רטבים בקלות וממש דומה לטעם המוכר לנו. ניתן להכין את הסייטן באופן ביתי או לרכוש אותו בחנויות הטבע השונות. הסייטן אידיאלי כסטייק או שניצל טבעוני, וגם טעים כקוביות מושרות במרינדה ומטוגנות על הגריל.

אגוזים ופירות יבשים
האגוזים בריאים מאוד למוח, וטעימים כנשנוש בין הארוחות, כגבינות טבעוניות או כתוספת לסלט. מומלץ לרכוש את האגוזים טריים ולא קלויים, ורצוי גם ממקום ששומר אותם בקירור.
הפירות היבשים מאפשרים לכם לזכות מנת סוכר בריאה ומעוררת, וטעימים כמו שהם או בתבשילים עממיים. הם מהווים קינוח פשוט או חטיף מזין לספורטאים, סטודנטים ואנשים עובדים. רכשו תמרים, חמוציות מיובשות, אגוזים מן הסוג המועדף – והתחילו בחגיגה!

מלאי קבוע של פירות וירקות
אורגני, לא אורגני – העיקר שתאכלו פירות וירקות, והרבה מהם. הקפידו לרכוש פירות וירקות טריים מדי שבוע, לאכול אותם בעתם ולהשתמש בהם במאכלים שונים. גוונו עם פטריות מסוגים שונים, ועלים ירוקים רבים. ניתן להכין מהפירות והירקות שייקים, להקפיא לשימוש עתידי, לחתוך אותם לסלט או לבשל מהם תבשילים מגוונים. אל תוותרו על מנת הוויטמינים היומית שלכם!

חלב צמחי
קיימים סוגים שונים של חלבים צמחיים בשוק – חלב סויה, חלב שקדים, חלב אגוזי לוז, חלב שיבולת שועל, חלב קוקוס, חלב קשיו וחלב אורז. טעמו את הסוגים השונים על מנת למצוא את החלב המועדף עליכם. ניתן גם למצוא בשוק יוגורטים ומעדנים צמחיים, על בסיס חלב סויה או אורז, של מספר חברות מובילות. רכשו חלב צמחי בקביעות (לרוב אפילו יש מבצעים מפתים!) על מנת לגוון את התפריט ולהנות מן המאכלים שאהבנו בעבר, בגרסא מוסרית יותר. 🙂

מוצרים מיוחדים
קיימים מוצרים ומאכלים שגילינו רק בעת המעבר לטבעונות. מוצרים אלו מגוונים את התפריט הטבעוני, ומאפשרים לחקות מאכלים שאהבנו בעבר.
אחד מן המוצרים האהובים האלו הוא שמרי הבירה, אשר ניתן לפזר בסלטים, להוסיף לרטבים שונים, להכין עמם גבינות ופרמזן טבעוני ולהעשיר עמם תבשילים.
מוצר מומלץ נוסף הוא מלח קאלה נמק, או בשמו האחר – מלח הודי שחור. מלח זה הינו מלח המכיל גופרית, וריחו ריח ביצתי עז. ניתן להוסיפו לכל מתכון שמצריך טעם ביצתי, כמו סלט ביצים טבעוני, מקושקשת טופו ושקשוקה טבעונית.

אנחנו מקווים שהמאמר עזר לכם להרכיב את המזווה הטבעוני שלכם, ואף סיפק לכם מספר רעיונות למאכלים שתוכלו לאכול מחר. אתם מוזמנים לקרוא את שאר המאמרים שלנו, לכתוב לנו שאלות ולשתף את הפוסט עם חברים.

כמה כלים פשוטים לזיהוי מוצר טבעוני בסופר

טבעונים חדשים רבים מתקשים באיתור מוצרי המזון הטבעוניים בעת הביקור [...]

  • ירקות חובה במטבח הטבעוני

מוצרי חובה במטבח הטבעוני

אנשים רבים שעוברים לטבעונות אינם יודעים מה הם מוצרי החובה [...]

מה ההבדלים בין צמחונות וטבעונות?

את המאמר הזה הכנו עבור אלו מכם אשר מכירים צמחונות [...]